Share/Save/BookmarkStuur naar een vriendAfdrukken

Verschenen

Spectaculair veel klachten over De Lijn (Het Laatste Nieuws, 05/04/2011, p17)

05/04/2011 08:48 - Verschenen

In Vlaams-Brabant is het aantal klachten tegen De Lijn in 2010 gestegen met 244 procent. Vooral stiptheid, het busaanbod, het gebrek aan informatie en service van het personeel bleken een bron van ergernis. "Ik vind de cijfers ontstellend en schandelijk", zegt Vlaams Volksvertegenwoordiger Peter Reekmans (LDD).

"De Lijn schuift de verantwoordelijkheid af, maar dat is fout. Want het strenge winterweer duurt al enkele jaren, files zijn er helaas ook al een tijd en het stijgende aantal reizigers heeft ze mee in de hand gewerkt. Ik wil ook niet dat De Lijn deze cijfers aangrijpt om te eisen dat de bussen nog meer mogelijkheden krijgen om de verkeerslichten te beïnvloeden. Dat is een slecht systeem. De Lijn is straks meer oorzaak van filevorming dan een oplossing ervoor. Er moet meer aandacht komen voor klantvriendelijkheid, het aanbod moet optimaal worden aangepast en er moet een einde komen aan lege bussen op de ene lijn en propvolle bussen op de andere. De Lijn moet simpelweg beter bestuurd worden."

Het Laatste Nieuws
Bosmans Kirsten
© 2011 De Persgroep Publishing

Reacties op "Spectaculair veel klachten over De Lijn (Het Laatste Nieuws, 05/04/2011, p17)"

Nog geen reacties.

Geef ook uw mening!

Naam:*
E-mail (wordt niet getoond):*
Uw reactie:*